Altijd vers
We leveren snel en vakkundig
Planten en Bomen
Met iDEAL in3 of Klarna
Veelgestelde vragen over onze planten, bomen, bezorging of levering
Heb je vragen over onze planten, bomen, bezorging of levering? Wij begrijpen dat je graag goed geïnformeerd wilt zijn over jouw aankoop. In onze sectie met veelgestelde vragen vind je antwoorden op alles wat je wilt weten, van verzorgingstips voor je planten en bomen tot informatie over onze verzend- en retourprocedures. Mocht je vraag hier niet tussen staan, neem gerust contact met ons op. Ons team staat klaar om je zo snel mogelijk te helpen!
Veelgestelde vragen
Over onze Planten & Bomen
Kan ik advies krijgen over planten of bomen?
expand_more
Natuurlijk! Stuur je vraag via info@plantenbomenshop.nl, en we helpen je graag met advies over verzorging, standplaats of andere plant vragen.
Mijn plant vertoont gebreken: Wat kan ik doen?
expand_more
Wij garanderen dat jouw plant na een kwaliteitscontrole in gezonde staat wordt verzonden. Mocht de plant toch niet naar wens zijn, dan is het belangrijk om eerst enkele mogelijke oorzaken uit te sluiten:
1. Watergeven
- Gebruik water op kamertemperatuur of regenwater (minder kalk).
- Te veel water is de meest voorkomende oorzaak van schade; houd de grond licht vochtig.
- Controleer de waterbehoefte van jouw specifieke plant.
2. Standplaats
- Plaats de plant op de juiste plek, zoals aangegeven in de productinformatie.
- Vermijd tocht, airco's of een plek direct naast de verwarming om uitdroging of wolluis te voorkomen.
- Zorg voor een goede luchtvochtigheid, bijvoorbeeld door een luchtbevochtiger te gebruiken of de bladeren regelmatig te besproeien.
3. Voeding
- Overvoeding kan schadelijk zijn voor planten. Gebruik alleen voeding zoals aangegeven en niet meer dan nodig.
Kom je er niet uit?
Neem contact op met onze klantenservice via info@plantenbomenshop.nl en voeg foto’s toe van de plant, pot en het probleem. We kijken samen naar een oplossing.
Bieden jullie garantie op planten en bomen?
expand_more
Ja, we garanderen dat je plant in goede staat aankomt. Eventuele problemen door transport graag bij ons melden binnen 24 uur. Na deze periode kunnen wij geen garantie bieden, omdat het onderhoud van de plant invloed heeft op de gezondheid.
Kan ik verzorgingstips krijgen over kamerplanten?
expand_more
Jazeker! We hebben plant verzorgingstips per soort voor je gemaakt.
Zijn de kamerplanten veilig voor kinderen en huisdieren?
expand_more
Sommige planten kunnen giftig zijn voor kinderen en huisdieren. Kijk bij onze productbeschrijvingen voor informatie over giftigheid.
Hoe weet ik of mijn kamerplant op de juiste plek staat?
expand_more
Let op de specifieke lichtbehoefte van je plant, kijk hiervoor bij de productomschrijving van de desbetreffende plant. Vermijd tocht, airco en direct naast een verwarming plaatsen. Voor tropische planten kun je een luchtbevochtiger gebruiken.
Over verzending, bezorging, levering en retour
Wat zijn de verzendkosten?
expand_more
Wij rekenen € 5,95 aan bezorgkosten op alle bestellingen onder de € 60.
Gratis bezorging op alle bestellingen vanaf € 60.
Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
expand_more
Ja, mits de bestelling nog niet is verzonden. Neem zo snel mogelijk contact op via info@plantenbomenshop.nl met je ordernummer.
Problemen met de bezorging?
expand_more
Wij doen ons uiterste best om jouw plant of boom in perfecte staat en volgens de juiste specificaties te leveren. Jouw bestelling wordt rechtstreeks vanaf de kweker verzonden – verser kan niet! Toch kan er onverhoopt iets misgaan tijdens het transport of met de levering. Geen zorgen, we staan klaar om je te helpen.
Wat kun je doen bij schade of een verkeerd artikel?
- Foto’s maken: Zorg voor duidelijke foto’s van:
- Meld het op tijd: Stuur deze foto’s samen met je ordernummer en een korte omschrijving naar info@plantenbomenshop.nl binnen 24 uur na ontvangst.
- Oplossing op maat: We zoeken naar een passende oplossing, zoals een vervangend product, terugbetaling of een andere oplossing in overleg.
Mijn geleverde plant of boom wijkt af van de afbeelding op de website: Wat nu?
expand_more
Omdat we werken met levende producten, kan het voorkomen dat jouw plant of boom enigszins afwijkt van de getoonde afbeeldingen. Dit is afhankelijk van natuurlijke variaties en de groeiomstandigheden bij de kweker. Een kweker kan tenslotte helaas ook niet kweken op de cm nauwkeurig en of aantal bladeren.
- Afwijkingen: Het exacte aantal bladeren, de grootte van het blad en de hoogte van de plant of boom kunnen variëren. Voor grotere planten hanteren we een marge van circa 10 cm (inclusief kweekpot).
- Controleer bij twijfel: Denk je dat de maten echt niet kloppen? Stuur ons een foto van de hele plant of boom, inclusief kweekpot en een meetlint ernaast, zodat we dit kunnen controleren. Indien nodig zoeken we samen naar een oplossing.
Wat moet ik doen als mijn plant te groot/klein is geleverd?
expand_more
Stuur een foto met de plant inclusief pot en een meetlint naar info@plantenbomenshop.nl. Als de afwijking significant is, zoeken we naar een oplossing.
Let wel op: De geleverde plant kan afwijken van de getoonde afbeeldingen. Aangezien het om een levend product gaat, kunnen het aantal bladeren en de grootte iets variëren. Voor grotere planten geldt een marge van ongeveer 10 cm (inclusief de kweekpot).
Wat is de levertijd?
expand_more
Over het algemeen zal de aflevering van planten & bomen🪴 binnen 3-4 werkdagen plaatsvinden.
Wat zijn de retour voorwaarden?
expand_more
Deze kun je hier terugvinden
Kan ik een plant retourneren?
expand_more
Ja, levende planten kunnen worden geretourneerd binnen 14 dagen mits ze goed zijn onderhouden en niet beschadigd. Neem contact met ons op via info@plantenbomenshop.nl om een retour te melden en voeg foto’s toe van de plant en de verpakking.
Ik heb schade opgelopen door jullie producten. Wat nu?
expand_more
Wanneer je bestelling naar tevredenheid is afgeleverd, ligt de verantwoordelijkheid voor eventuele schade niet meer bij ons. Dit kan bijvoorbeeld schade zijn zoals waterschade of vlekken op vloeren. Om dit te voorkomen, raden we aan een waterdichte inzethoes in je pot te gebruiken. Let op: als water te lang in een pot blijft staan, kan vocht doorslaan naar de ondergrond. Heb je een houten vloer? Gebruik dan een vloerbeschermer om schade door vocht te voorkomen.
Daarnaast kunnen sommige planten, zoals de Alocasia of bananenplant, last hebben van guttatie. Hierbij vormen zich druppels vocht op de bladeren als gevolg van overdruk in de plant. Dit fenomeen kan leiden tot druppels op de vloer. Guttatie verdwijnt vaak als de watergift wordt verminderd. Houd hier rekening mee bij het kiezen van je plant en bij het verzorgen ervan.
Heb je vragen of zorgen? Neem gerust contact op met onze klantenservice!
Over betalen in termijnen bij Plant & Bomenshop
Kan ik betalen in termijnen?
expand_more
Jazeker! Als je jouw aankoop niet in één keer wilt betalen kun je bij ons ervoor kiezen om gespreid te betalen. Je kunt dit doen met Klarna of met iDEAL in3.
Met iDEAL in3 kun je jouw aankoop gespreid over 3 termijnen binnen 60 dagen betalen, zonder enige extra kosten. Dit geldt voor aankopen vanaf €50,- tot maximaal €5.000,-.
Hoe werkt het?
expand_more
1.) Kies bij het afrekenen voor in3 : Selecteer in3 als betaalmethode, waarna een snelle controle van je gegevens plaatsvindt.
2.) Eerste betaling & verzending: Doe de eerste betaling, een derde van het totale bedrag, via iDEAL en je bestelling wordt direct verzonden.
3.) Vervolgtermijnen: De tweede termijn betaal je binnen 30 dagen, en de derde termijn binnen 60 dagen. Wij sturen je tijdig herinneringen, zodat je geen betaling mist.